גאומטריה מקודשת - יחס הזהב ומספרי פיבונאצ'י
top of page
חיפוש

גאומטריה מקודשת - יחס הזהב ומספרי פיבונאצ'י

עודכן: 3 במאי 2023

הבריאה נמצאת בכל מקום - מספרי פיבונאצ'י

רובכם כבר שמעתם את המושג הזה שנקרא "מספרי פיבונאצ'י" או אולי "חתך הזהב"... היום נצלול לעומק של זה ונחבר את זה לפוסט על קוביית מטטרון - מפת הבריאה ופוסט נוסף שהעלתי כאן על הבריאה כהולוגרמה. בואו נתבונן היום כיצד זה קורה באופן ממשי בחיים הגשמיים שלנו.

לכל מי שלא אהב מתמטיקה, ואולי כן, עכשיו תגלו דרך המספרים את הסוד של הבריאה, או יותר נכון דרך הסדר המופתי של הבריאה… והלוואי והיו מלמדים את זה בבית הספר...

את המספרים שנמצאים בכל מקום בבריאה באופן מושלם גילה פיבונאצ'י האיטלקי, או יותר נכון שמו היה ליאונרדו מפיזה. הכל מתחיל בחשבון ממש פשוט, הכי פשוט. זוכרים איך דיברנו על הייצוג הפיזי של קוביית מטטרון באנרגיה הנקבית (העיגולים) והזכרית (הקווים)? הרי כולנו יודעים שכשאנרגיות קוטביות מתחברות הן הופכות לאחד - וזהו בדיוק הביטוי של אחדות הרוח, האחדות שכולנו עורגים אליה… ומה שמדהים זה שמספרים אלו מראים לנו שהכל כבר עכשיו אחד ואנחנו חלק מהאחד...

הזכר והנקבה מייצגים את אבי-הטיפוס של תודעת האחד. אנו רואים את זה באופן סמלי במפת הבריאה, הנקראת קוביית מטטרון: העיגולים מייצגים את הנקבה והקווים את הזכרי - האנרגיה הנשית האלוהית והאנרגייה הגברית האלוהית.

ניתן לראות את זה גם דרך המספרים, למשל כמספרים בינאריים, אפס ואחד = העיגולים והקווים הישרים. אז אפס יהיה הנקבה ואחד הוא הזכר, והם מתחברים יחד כדי ליצור את שדה הבריאה המתרחב לאינסוף. איך זה קורה? בואו נראה…

הדרך הקלה לעשות זאת היא לחבר אותם. וזה מה שנעשה – נחבר אותם כדי ליצור את "סדרת פיבונאצ'י".

זהו חיבור פשוט, אל תיבהלו מהמספרים :)

אז מתחילים עם 0 ו-1.

0+1=1, 1+1=2, 1+2=3, 2+3=5, 3+5=8, 5+8=13, 8+13=21, 13+21=34 וכן הלאה...

ואיך חיברנו? לקחנו את התשובה וחיברנו אותה עם המספר הקודם לה. ובדיוק כמו שמספרים לא מסתיימים, אי אפשר לספור ולהגיע למספר האחרון - מספרים מתרחבים לאינסוף - כך גם סדרת פיבונאצ'י, ע"י המשך החיבור של האנרגיות הזכרית והנקבית.

אז אין הפרדה, וכשהם מתחברים, אתם יכולים לראות מתמטית את ההתרחבות לאינסוף. ועוד קצת סבלנות… למי ששואל כבר אז איך זה מתבטא בחיים שלנו…

באמצעות החיבור הזה אנו יוצרים את סדרת המספרים הזו שנקראת "מספרי פיבונאצ'י", ודרך מספרי פיבונאצ'י אנחנו יכולים לראות איך מפת הבריאה - קוביית מטטרון - קיימת בחומר פיזי.

דבר אחד שנביט בו קודם - כשמביטים בסדרת המספרים הזו, אנחנו יכולים ליצור גרף שלה כדי לקבל ייצוג של המספרים האלה. ניתן לקחת נייר משבצות, לדוגמה זה יהיה במרכז 5 משבצות על 5 משבצות, אחר כך 8 על 8, 13 על 13, 21 על 21 וכן הלאה ואז אתם יוצרים מסלול שבלולי יפיפה שכזה שנקרא ספירלת פיבונאצ'י.

הכנסו לצפות בזה כאן:



אנו רואים את "סדרת פיבונאצ'י" בדרך בה צמחים צומחים, שיחים ועצים, אנו רואים אותם אפילו ע"י הסתכלות על הענפים עצמם.


לדוגמה, בתמונה מעלה יש את הגזע שמייצג את המספר 1, אז הוא מתחלק ל-2, ואז מה-2 האלה הוא מתחלק ל-3, מתחלק ל-5, ל-8, ל-13, וכן הלאה - גדל תמיד במספרי "סדרת פיבונאצ'י".

הטבע צומח בסימטריות יפיפיה בהתאם לשדה מתוכו הוא מתגשם. אנו רואים את אותו הדבר בהקשר לאיך עלים צומחים על ענפים - זה קורה לפי המספרים 1, 1, 2, 3, 5, ו-8. אפשר לראות את זה גם בפרחים - כשאנו מביטים בעלי כותרת של פרחים, מספר עלי הכותרת הוא לפי סדרת פיבונאצ'י. כמובן שיש יוצאי דופן, אבל זה הביטוי שאנו רואים בעיקר.



למשל, בחמניה מספרים שונים מסדרת פיבונאצ'י - 34, 55, 89, וכן הלאה… תלוי בזנים השונים. וניתן גם לראות בחמניה את ספירלת פיבונאצ'י לשני הכיוונים -

21 ספירלות בכיוון אחד, אלה ספירלות פיבונאצ'י, ו-34 בכיוון השני - שהם גם מספרי פיבונאצ'י.



ישנן המון דוגמאות שונות - אפשר לראות את זה בכל ההיבטים השונים של הטבע. כלומר, היכן שיש חומר - יש גאומטריה!

ומה אם נביט רחב יותר אל הגלקסיה שלנו, תבניות מזג אוויר…




הזרועות של שביל החלב, הגלקסייה שלנו - גם הם יוצרים בדיוק את ספירלת פיבונאצ'י באותו היחס שדיברנו עליו קודם. גם גל בים, סופה, קונכייה... הכל! כך הבריאה שלנו מתרחבת אל האינסוף… דרך "סדרת פיבונאצ'י". גם קערות הקריסטל שבהן אנחנו משתמשים במודל היזכרות מייצרות ספירלת פיבונאצ'י שיוצאת מהקערה ומנקה את המרחב ואת הגופים האנרגטיים.


יחס הזהב

ועכשיו מה עם יחס הזהב, אתם שואלים? או שאולי זה היה המון מידע, בעיקר עם כל המספרים… בכל זאת התמונה לא שלמה ללא החלק הזה שנקרא "חתך הזהב".

החיבור בין המספרים מייצג את הביטוי החיצוני של הבריאה, כלומר האנרגיה הנשית האלוהית. לעומת זאת, חתך הזהב הוא החילוק, המייצג את הביטוי הפנימי של הבריאה והוא האנרגיה הגברית האלוהית.

אז אם לקחנו 0 = נקבה ו-1 = זכר, וחיברנו אותם בכדי ליצור את "סדרת פיבונאצ'י", אז עכשיו בכדי לחוות את הבריאה בתוכנו נעשה את זה ע"י חלוקה - ניקח את המספר הגבוה, ונחלק אותו במספר שלפניו.

נתחיל במספרים הגדולים בספירלה, כיוון שבקטנים זה יותר קשה להסביר, כי הם מתחלקים עם מלא מספרים אחרי הנקודה. אז אני אתחיל ב-34 ו-21: אם ניקח את המספר הגבוה, 34, ונחלק אותו במספר שלפניו, 21, נקבל תמיד את היחס הזה = 1.618.

55 חלקי 34 = 1.618

89 חלקי 55 = 1.618

כלומר, לא משנה כמה גבוה מספר הפיבונאצ'י שנקבל - כשנחלק אותו במספר שלפניו - תמיד, אבל תמיד, נקבל את אותו היחס = 1.168.

ואם אתם שואלים, איך זה מתבטא במציאות חיינו הפיזיים, אז ניתן לראות את זה למשל:

בדנ"א שלנו - אתם כבר מכירים את הסליל הכפול של הדנ"א שלנו. כשמודדים את הרוחב והגובה שלו, אז זה 34 ו-21 (מספרי פיבונאצ'י כמובן, וכשמחלקים את המספר הגדול במספר הקטן מקבלים את יחס הזהב- 1.618.



אז מפת הבריאה טמונה עמוק בתוך הדנ"א שלנו, של מי שאנחנו - בגלל שאנחנו פרקטל של השדה ההולוגרפי של הבריאה כולה. ומרגש לא פחות לראות את זה בגוף הפיזי שלנו: ניקח, למשל, את פלג הגוף העליון, ונחלק אותו בפלג הגוף התחתון - נקבל את יחס הזהב.

ניתן לראות את זה בכל חלק בגוף שלנו - בפנים, בכל עצם, אצבע וכו'.

ראו בתמונה איך זה מתבטא בזרוע שלנו:



אם נסתכל על א', אורך היד מהנקודה הרחוקה ביותר באצבעותיכם למפרק כף היד, ואז ניקח את החלק הקטן הזה ונחלק אותו בחלק הגדול יותר אחריו, נקבל את יחס הזהב = 1.618.

ניתן לראות את זה באדריכלות, גרפיקה (כרטיסי ביקור), אמנות (המונה ליסה)... מטורף, נכון? אם אתם עדיין לא בהלם, תקראו שוב… :)


כתבו לנו לוואטסאפ אם תרצו פרטים על הכשרת המטפלים שלנו: 055-9101911


ו׳איט פדר

מנטורית רוחנית בינלאומית מומחית בריפוי בצלילית ותדרים.

מפתחת שיטת הריפוי בקול וקערות הקריסטל (היזכרות- סאונד קריסטל הילינג), אותה היא מלמדת ברחבי העולם.

יוצרת מוזיקה לריפוי ומורידה מידע בשירה קוואנטית. מורה ותיקה ומוכרת להתפתחות רוחנית נשמתית.

מייסדת ובעלת האקדמיה הבינ״ל להיזכרות- אלכימיה בצלילים ושחרור מקארמה


bottom of page